måndag 4 april 2011

Måndag 4 april

Så var ännu en helg över igen!

Skrållan kom hem välbehållen igen igår. Det enda var att hon inte hade sitt halsband på sig så om hon har fastnat någonstans eller varit i slagsmål vet jag inte. Men hon var i alla fall oskadd.

Igår städade jag medans Glenn och barnen var ute och satte upp studsmattan. Barnen var så tålmodiga och hjälpte till så gott det kunde. Det tog nästan en och en halv timme och få ihop den. När de äntligen var färdiga så började det spöregna. Stackarna, de fick hoppa en liten stund och sen fick de komma in. De hinner nog hoppa ett antal gånger innan det är dags att plocka ner den igen.

Sen åkte vi och tittade på lekstugor igen. Usch det är ju en djungel. Ska man satsa på den största? Men är det så stor skillnad på 3,5 kvm och 4,1 kvm? Barnens farmor och farfar var hemma hos oss och fikade igår och farfar tyckte att vi skulle bygga en själva. Men det tror inte jag att vi fixar. Jag vet inte ens om vi fixar en byggsats... Skulle jag få välja helt fritt hade jag gärna tagit en funkislekstuga. Det finns ju så många snygga. Det är ju mycket pengar det handlar om också. Ja ja vi får se. Elliot förstod inte varför vi inte bara kunde ta med oss lekstugan hem. De vill ju så gärna ha en.

Önskar dig en FIN måndag FINA du!

9 kommentarer:

Fröken M sa...

Godmorgon finast !!
Tack för din kommentar om mattan, jag blev kär i den redan i vintras och kkunde inte låta bli att köpa den ;) Här är det dagis dags idag !! Vad gör ni ? kramar

Fröken M sa...

mattan finns på mio möbler i både rund och fyrkantig för 1995 :- :)
KRAMAR

carola sa...

studsmattan? Här har vi fortfarande mycket snö så vi kan åka skidor på baksidan:)

Lekstuga vill jag också ha men vill inte att alla grannungar ska vara där vilket kommer bli.
Har alla här hos oss på sommaren och jag fixar inte det..

kramisar

Jannike sa...

Skönt att Skrållan kom tillbaka! Kramar till er alla

Therese sa...

Så skönt att skrållan kom hem!!! Å ja lekstugor är en djungel, vi hade tur å fick en av barnens farmor å farfar, å det blev en lantlig liten söt sak med snickarglädje :-) Ser så fram emot att inreda den med Luran i sommar! KRAM <3

Frida-FantastiskaMamman sa...

Vad skönt att Skrållan är hemma igen :)

Humm, jag våra små vill också ha en lekstuga, men vi har ännu inte riktigt bestämt oss för hur det ska bli...
Ha en fin fin måndag!!
Kramar<3

Linda sa...

Lekstugor är en djungel, det jag känner är att när det är dags för oss att köpa en vill ja nog ha en lite större variant för att efter barnen lekt färdigt med den kanske kunna använda den för övernattande gäster, så den inte bara blir stående sedan och förfaller.
Funkislekstugorna är ju så fina, vi ska nog försöka oss på att bygga en själv när den dagen kommer, tror jag iaf...:)
Kramar

Popprinsessan sa...

Vad skönt att Skrållan kommit hem!

Vi har en ganska liten lekstuga, men den funkar bra. Den behöver snart få sig en vårstädning :-)

Therese sa...

Ja nu sover bägge sötisarna, å det har faktiskt gått enklare än när magnus är hemma ;-P Så nu har jag lite egentid innan jag ska göra dem sällskap i bingen. Är sååå trött nämligen. Kram fina du <3