söndag 17 april 2011

Grå söndag

Tänk att mina små trollisar alltid vaknar vid samma tid varje morgon. Sex varje morgon kommer någon utav dem in till mig. På vardagarna ska jag ändå gå upp den tiden men det hade ju varit så skönt att få sova lite längre på helgen. Men men nu sitter vi i soffan och myser. Vaknade upp till en grå söndag idag. Hoppas att det ljusnar upp lite framåt dagen.

Busfabriken igår var en succé! Barnen älskade det och Tuva frågade om vi kunde åka dit idag igen.

Igår gjorde vi om lite i sovrummet. Inga större förändringar men lite annorlunda blev det. Det här rummet skulle egentligen behöva nytt golv, nya tapeter och målning av fönster men just nu tillåter inte ekonomin det så nu fick det bli en lightrenovering istället.

Så här såg det ut innan. Jag hade tröttnat på sänggaveln och sängborden.

Nu ser det ut såhär. Vi gjorde en sänggavel av tyget vi hade över ifrån bänken i hallen. Hyllorna är också samma som vi har i hallen.

Jag blev väldigt nöjd, det blev ljusare och fräschare nu.

Önskar dig en fin söndag.

Kram och KÄRLEK!

7 kommentarer:

Therese sa...

Morron vännen! Så fint det blev, som du skriver mycket ljusare å luftigare! Gilar listerna med bilderna å kär - lek <3 Så gulligt! Här är det också grått i dag, men det gör inget då vi mest täånkt mysa på och fixa lite här hemma... Och kan tro att ni alla längtar efter dian föräldrar nu! KRAM

i min lilla lilla värld sa...

Riktigt mycket snyggare!!!!!

Kl 6 är dock i tidigaste laget. Efter 7 så är jag nöjd haahaha

Tova sa...

Åh vad fint! :)

Och vad skönt att höra att din Elliots raseriutbrott blivit bättre, hihi.
Det är ju som du säger, ibland undrar man nästan om det är något fel - hans envishet och ilska är nästan värre än min ibland, och det vill inte säga lite, haha!
Kram och din söndag på er!

Fröken M sa...

Åh va snyggt och annorlunda !!! Jag gillar verkligen det nya i massor :) Här är vi lite trötta idag både jag och c, men förhoppningsvis ska en stund i solen och ett släkt kalas råda bot på den saken :) KRAMAR

Alexandra sa...

Go kväll i stugan!

Wow så fin ni har gjort.

Tusen tack för gratulationerna!

Kramar

Linda sa...

Supersnyggt, man behöver inte renovera hela rummet för att få förändring, ser ut som ett helt nytt rum.
Dom vita fyrkantig hyllorna, var kommer dom ifrån?
Hoppas du har en bra dag, Kramar

Jannie sa...

Det blev ju superfint!Kramar