fredag 29 april 2011

Fredag och sol i sinnet

Hela huset är nystädat så nu kan jag sitta och jobba i några timmar utan att ha städningen hängandes över mig. Tyvärr så tappade jag ett ljushus i golvet när jag hade städat klart, huset gick sönder och det blev ett fult jack i golvet. Ja ja det är bara materiella ting.

Jag dricker inte kaffe men jag älskar te! Det ska vara sucketter i och mjölk och helst dricker jag det ur mina favoritmuggar ifrån Höganäs



Min första sån kopp köpte jag när jag precis hade flyttat hemifrån. Jag tyckte de var så fina och dyra. Idag har jag sex stycken. Har haft massor av Höganäsporslin genom åren men dessa och några skålar är de enda jag har kvar, resten har jag tröttnat på.

Självklart har jag ett favoritte också. Det finns ett företag på Gotland som heter Kränku och de har ett fantastiskt gott te som heter Munkte.


Inspirerad av dofterna i klosterträdgården. Örtrik och söt.

Häromdagen fick jag ett nytt te av min svärmor och även detta kom ifrån Kränku och var väldigt gott


Gotländsk sommarblandning. Detta te innehåller frukter, bär och sommarblommor och är väldigt doft- och smakrikt.

Munkte fick jag första gången ifrån underbara fina Mia. Sen har jag varit fast. Det har varit väldigt svårt att få tag i det här teet. Jag har flera gånger skickat bud efter det när någon har varit på Gotland eller så har mamma och pappa fått jaga det i Stockholm. Men nu har jag tjatat hål i huvudet på tjejen som har vår lokala godisaffär. Hon säljer godis, te och lite inredningssaker. Nu har hon fått in Munkte i sitt sortiment och jag kan lugnt dricka vidare.

Önskar dig en FIN fredag FINA Du!

Kram och KÄRLEK!

5 kommentarer:

Caroline sa...

Tråkigt med ljushuset.:( Om ni har trägolv så brukar det ibland gå att få trät att resa sig igen så jacket blir mindre. Jag kommer inte ihåg exakt hur man gör men det var nåt med en fuktig trasa. Vi har fått massa hack i vårt laminatgolv, ångrar att vi inte la in vitoljade furuplank istället.

Snällt av henne att ta in ditt favviste! :D Kram kram

Kerstin sa...

Mmmm. Te er godt :)
Kem

Therese sa...

Jag dricker både och, Munkte måste därför prövas vid tillfälle! morsdag p åsöndag?! Hade jag missat, men ajg får alltid en sovmorgon om helgen, jag och maken går upp en dag var :-D Så att vi bägge ska få sova, gör alltid så <3 Och nu ska jag klicka hem en greengate termos på rea hos elsas hem till mig själv i morsdagspresent ;-P Är värd det tycker jag *fniss* KRAM <3

Jannike sa...

Ha en fin helg! Massor av pussar o kramar till er alla!

Linda sa...

Härligt att ha hela huset nystädat, tyvärr kan jag inte säga det samma. Kommer ihåg då jag var liten att vi alltid städade på torsdagar för att det skulle vara fint när vi kom hem på fredagen, nu vet jag inte hur städandet blir, vi tar lite här och lite där, hinner liksom aldrig storstäda hela huset på samma dag även om det hade varit önskvärt.
Kramar