torsdag 10 mars 2011

Vart tog våren vägen?

I tisdags var det fantastiskt väder! Solen sken och man fick riktiga vårkänslor. Igår morse såg det också lovande ut men sen vände det. Det blev grått och trist och framåt eftermiddagen kom det snöblandat regn. Hemma i vår lilla håla var det mer snö än regn som kom så det la sig lite på gräsmattan. Blött och slask vill vi inte ha nu. Idag är det fortfarande grått och det småregnar lite.

Barnen har börjat snora och hosta lite IGEN! Jag är så trött på dessa förkylningar. Som tur är så är det pigga och feberfria och jag hoppas att det stannar vid det. Dessutom så går det runt magsjuka på Elliots avdelning och de skickar hem barn på löpande band. Jag håller tummarna för att vi ska slippa.

Igår var det Saras tur att vara värdinna i "Halv åtta hos mig". Jag tycker hon klarade det galant. 26 poäng av 30 fick hon! Ska bli spännande att se vem som vinner ikväll.

Önskar dig en fin dag FINA Du!

Jag ska dyka ner i jobbhögarna och hålla tummarna för att dagis inte ringer.

Kram och KÄRLEK!

7 kommentarer:

Frida-FantastiskaMamman sa...

Ja nu vill jag också har VÅR!!

Jag är också trött på ALLT vad sjukdomar heter, har det inte varit förkylningar så har det varit magsjukor...bläää!!

Håller tummen för att du får en bra torsdag med bara friska barn ;)
Kramar<3

Kerstin sa...

Krysser fingrene for at de holder seg friske. Ha en fin dag!
Klem

carola sa...

missade tyvärr det igår:(
Hoppas hon går och vinner din vän.

Peppar peppar så har vi klarat oss från alla sjukdomar som går på gatan...fast hur länge till?

Hoppas ni alla kryar på er snart

Emelie - Mamman som älskar vitt sa...

sv. Ja visst blev det skillnad :) Är supernöjd! Tänk vad lite vit färg kan göra..

Detsamma, hoppas du får en underbar dag i solen! ( Här är det iaf sol ) Kram

Therese sa...

Morron! Ja även här var vägarna bara och vi njöt av lite vår, men så kom massa snö i går :-/ Trist! Här har jag ont i halsen igen :-/ Men bogge verkar krya på sig, huvudsaken! I dag ska jag försöka få hem luran, för nu saknar jag henne för mycket ;-9 KRAM

Therese sa...

Hi hi Luran ringde just å sa att hon hade en nattblöja kvar och skulle sova en natt till borta, å då kunde jag ju inte säga nej... Men oj så jag längtar nu!!!! Kram <3

Therese sa...

Ja nog är jag lycklig lottad som har både mamma och pappa å svärföräldrar nära, och de slåss nästan om att få skämma bort Luran och Bogge *ler* Skönt att ha den uppbackningen, å de njuter sååå av att få rå om barnbarnen. Så jag förstår att det känns tråkit att du har dina föräldrar en bit bort <3 KRAM