måndag 14 mars 2011

VAB idag igen

Jaha det får bli en dag hemma idag. Båda barnen är rejält snoriga och hostiga. De har lite lite feber. Hade vi inte tempat dem hade vi inte trott att de hade feber så det är väldigt lite. Men det är lika bra att ta en dag hemma idag så hoppas vi att de är bättre imorgon igen.

Ännu en helg har passerat i rasande takt. Igår städade vi på förmiddagen och på eftermiddagen var vi och fikade hos ett par kompisar.

Vår lilla spjuver Tuva är bara för finurlig. Som jag skrev igår så har hon väldigt svårt för att lyssna på vad vi säger. Häromdagen hade jag sagt till henne flera gånger att inte göra något (kommer inte ihåg nu vad det var hon inte fick göra) till slut höjde jag rösten och sa "lyssna"! Då börjar den lilla skitungen att sjunga: "speja, trippa fram på tårna" Haha! Jag kunde inte hålla mig för skratt.

Bilden är ifrån i somras när vi var på Astrid Lindgrens värld.

önskar dig en fin och frisk måndag!

Kram och KÄLREK!

10 kommentarer:

Therese sa...

Vi verkar följas åt i sjukdomsträsket, fast här är det magsjukan som härjar. Har varit uppe med Luran sedan två i natt, men nu verkar magen lugna sig så att hon får sova kanske... Krya på kram till er <3

Lisa sa...

TACK! Ja jag trivs faktiskt bättre i kort hår.Känner mig mycket fräschare på nåt vis!! :)

Kerstin sa...

Håper de snart er friske igjen. Stor godbedringsklem herfra.

Fröken M sa...

Usch för alla dessa sjukdommar, men jag hoppas att det är en lindrig variant oså att ni åtminstone kan ta till vara på dahen och mysa ordentligt !
Jag började äta mindre kolhydrater och röra på mig mer, då rasade kilona fort... ( detta var ju innan jag fick viggo )
Men även efter graviditeten har jag haft lätt för att gå ner med en egenkomponerad variant av LCHF .
KRAMAR

Jannike sa...

Hoppas dom snart blir bra o att det inte blir sämre.Skickar pussar o kramar o massa kärlek

Mamma Russin sa...

hej söta..

hihi, vilken söt Tuva ni har.. sång är oftast alltid bra att ta till,;)

tråkigt att ni är sjuk igen.. men jag tycker verkligen alla är sjuk nu så det är nog svårt att hålla sig frisk.. Men krya på de små..:)

tänkte på... hur "bantar" du ? VV eller GI ?

duktig är du iaf.. :)

KRAM

Fröken M sa...

hihi... hur visste du det ?? ;)
Att packa med viggo är never ending story, så jag funderar på att packa ner honom innan jag fortsätter med packandet så kansske jag kommer någon vart... ;)
Kram

Caroline sa...

Hahaha, barn är så härliga! De associerar ord med andra saker än vi gör.;) Otroligt söt "kommentar" från henne!

Hoppas ni blir kvitt förkylningen fort! Jag är så less på att vi alltid blir sjuka så våren är lite extra efterlängtad i år.:) Ha en fin dag trots sjukdomar!

Kram

Familjen Ahlgren sa...

Krya på er !!!

Linda sa...

Inte vab igen:( Hoppas nu det är något snabbt övergående denna gången så ni här tillbaka på dagis och jobb i morgon igen.

Kramar