tisdag 15 mars 2011

Tisdag

Inatt kom Elliot in till oss klockan tre. Jag var så trött att jag inte orkade gå in med honom till hans säng igen. Så jag har knappt sovit sen klockan tre. När Tuva vaknade strax efter sex satte jag båda barnen i vår säng och satte på tvn sen gick jag och la mig i deras säng och försökte sova tills Glenn åkte halvåtta. Jag brukar nästan alltid låta Glenn sova så länge som möjligt både på helger och vardagar men i morse kände jag att jag bara var tvungen att få sova lite.

Läget här verkar vara som igår. Snorigt och hostigt. Jag har inte tagit någon feber på dem än men jag hoppas verkligen att de inte har någon feber *håller tummarna*

Igår såg jag "En unge i minuten" igen. Åh vad tårarna rann även denna gång. Jag hade verkligen gjort vad som helst för att få vara med om en förlossning igen. Visst gör det ont men vilken FANTASTISK upplevelse!

Jag har gått med i en utmaning i en annan blogg som går ut på att man ska utföra minst 4 timmars motion i veckan. Igår var jag ute och gick en timme på kvällen! Det var verkligen superskönt. Jag måste verkligen komma igång med motionen nu. Jag har ju dessutom en crosstrainer ståendes i källaren så jag har ju ingenting att skylla på. Den kan jag ju använda framför tvn om jag känner för det till och med.

Jaha vi får se hur vi ska lyckas få den här dagen att gå. Det lär väl bli en del tv, pussel, rita, måla och jag lär väl få läsa lite sagor.

Kram och KÄRLEK!

5 kommentarer:

Kerstin sa...

Så kjedelig at de fortsatt er syke. Flink du er som fikk kommet deg ut i går på tur. Det er deilig syns jeg å gå alene med musikk eller lydbok på øret :)
Klem

Therese sa...

Så trist att de fortfarande inte är krya, här är det full fart på Luran , så vi ska bege oss ut i friska luften nu! Behövs! Men i går då sov hela huset snettefter kl 20.00... Jisses så trötta vi alla var efter att varit uppe med Luran antten innan. Så jag förstår du behövde sova <3 Stora krya på kramar!!!!

Caroline sa...

Jag glömde ju svara på frågan förra gången; Nej, vi har inte Mairo tapeten på en hel vägg någonstans. Jag tycker den är skitsnygg men i måttliga mängder. Eftersom den är rätt galen och virrvarrig i mönstret så blir den lätt lite mycket. Men hos andra kan den passa jättebra på helvägg, finns ju många på Styleroom som har den.

Det var en bra motionsutmaning! Vilken tur du har som har en crosstrainer ståendes. En sån står på min önskelista och har gjort i nio år!:D

Ha en fin dag! Kram

Fröken M sa...

Jajjemen, kompromiss verkar det bli ! Sängen på bilden är nämligen C´s favorit... Att den dessutom bara kostar en fjärdedel av vad min favorit gör talar inte till min fördel tyvärr...
Men jag har valt allt annat till lägenheten, så jag får väl bjuda på det och låta honom välja ;)
Ha en underbar dag i vårsolen ! kramar

Therese sa...

Oj så skönt med sol och frisk luft, nyss hemkommen efter en kanonförmiddag utomhus. Bägge barnen har dock däckat, trötta so mbara den efter att klivit upp kl 05.00 och sedan frisk luft på det ;-P Hoppas ni pysslar p åå har det bra <3 KRAM