torsdag 31 mars 2011

Tankar

Har precis landat på jobbet. Sitter med dagens första kopp te och har en olustig känsla i kroppen. Känns som om jag tjatar just nu om att man ska ta hand om sina nära och kära, att man ska njuta av livet. Men just nu har det hänt en hel del omkring oss som har gjort att jag har börjat tänka så. Självklart ska man inte gå runt och oroa sig hela tiden för att något ska hända. Jag menar bara att man inte ska ta någon för given. Livet kan ändras så fort.

Igår pratade jag med en vän som precis hade fått reda på att hon har fått bröstcancer. Vad säger man? Hur tröstar man? Något jag lärde mig under våra år som vi kämpade för att få barn var i alla fall att man ska finnas där för den som mår dåligt. Många utav våra vänner blev rädda och försvann. Ibland kan jag känna mig tjatig när jag skickar sms eller ringer gång på gång till någon som jag vet mår dåligt. Men jag tror att det är så viktigt att visa att man finns där.

Kram och KÄRLEK!

7 kommentarer:

Therese sa...

Morron hjärtat, nog ska man vara rädd om de sina och uppskatta det man har <3 Tål att poängteras gång på gång i ¨åra många gånger hektiska liv... Å visst blev det en bricka, dock ska det bli en inflyttningspresent till min svägerska och svåger, så jag ska inte ha den själv *ler stort* Önskar dig en underbar dag <3 Tack för att du alltid är så go och varm <3

Familjen Ahlgren sa...

Du är absolut inte tjatig utan en fantastisk vän <3

Kerstin sa...

Det er så godt at du finnes og er akkurat slik som du er. Elsker deg. Bare gi beskjed hvis vennen din vil ha noe informasjon eller snakke med en "medsøster"
Klem

Kerstin sa...

Hei igjen,
De heter FAS Klemmespot :) Har lagt det inn i innlegget nå.
Klem igjen

Kerstin sa...

Jippi! Klart dere kan komme. Tror ikke det er noe da :)

Fröken M sa...

det går nog tyvärr inte att trösta, man får bara visa att man finns där och stötta !!
Idag blir ddet en tuur på stan för min och viggas del ! Även vovven kommer hem och jag ska njuta av lugnet ! ha en riktigt härlig dag vännen ! kramar

Jannike sa...

Det är det viktigaste, att finnas för varandra. Har beställt hotell o betalat 25-26/7, ska bli mysigt. Älskar dig!