torsdag 31 mars 2011

Tallrikar

Jag har en vän som ska separera ifrån sin man. Hon behöver en del nytt nu när de ska dela på sig men tyvärr så har hon inte så mycket pengar. När vi var på Ikea i söndags sa hon att hon behövde köpa tallrikar. Jag hade spanat in ett par snygg tallrikar på Ikea så jag sa att jag skulle köpa dem så skulle hon få mina gamla. Sagt och gjort jag köpte 12 st av dessa

Det syns inte så bra på bilden men de är riktigt stora och jag tycker de är jättefina, enkla och fina helt i min smak.

Vi kommer hem och jag packar ihop mina gamla tallrikar till henne och hon blir väldigt glad och tacksam. Lite senare ska jag sätta in de nya tallrikarna i diskmaskinen och märker att de inte får plats! Åh ett vardagsporslin som inte går att diska i diskmaskin...Nej det är jag för lat för.

Idag var jag på Maxi och handlade för jobbets räkning och då hittade jag dessa tallrikar för 30:-/st så det blev 8 st av dem

Som vanligt får du nöja dig med en mobilbild!

De stora tallrikarna tänkte jag att jag kan ha när vi har gäster så nu har jag både nya vardagstallrikar och nya "fintallrikar".

Kram och KÄRLEK!

7 kommentarer:

Jannike sa...

Ha ha så kan det gå! Men de nya andra var oxå fina. P+K

Caroline sa...

Jag gillar också stora härliga tallrikar. Själva ätytan behöver inte vara så stor men kanten runt får gärna vara lite maffig. Är ätytan väldigt stor så tar jag automatiskt mer mat och äter upp den gör jag med!:D

Kram på dig!

Frida-FantastiskaMamman sa...

Nej bort med vardagsproslin som inte fungerar i vardagen...

Vad fint du fått det :)

Kramar<3

Fröken M sa...

hihi... de vita köpte jag oxå häromdagen - och som tur är får jag faktiskt in dem i vår diskmmaskin nu när vi äntligen har en :)
Här blir det en riktigt lugn kväll i soffan nu. Teddy går fortfarande runt och skäller, men viggo sover !! Ha en mysig kväll raring ! kram

Linda sa...

Tråkigt att dom nya tallrikarna inte fungerade i diskmaskinen, men som du säger så kan man ju inte ha vardagsporslin som inte går att maskindiska, man har ju liite annat att göra:)
Kramar

Alexandra sa...

Fina tallrikar du hittat! Vilken otur att de andra inte passade i diskmaskinen.

Ha de gott!

kramar Alexandra

Therese sa...

Å vilken fin VÄN du är!!!! OCh på köpet fick du ju toppen fina tallrikar x 2 ;-) Så trist med allt som händer kring er, håller tummarna för din vän i bilolyckan... Va rädd om dig å de dina hjärtat <3 KRAM FINA UNDERBARA DU!