onsdag 30 mars 2011

Onsdag den 30 mars

Oj snart är mars slut och vi går in i april! Jösses vad tiden går fort!

Igår bokade jag flygbiljetter till Stockholm till mig och barnen. Vi åker upp den 19 juli och så möter Glenn upp oss där lite senare. Sen ska vi som sagt till Kolmården med mormor och morfar och det ska bli så mysigt!

Igår fick vi hem en liten kille med nässelutslag över hela armarna. De hade ätit fisk och någon sås på dagis. Jag vet att han har reagerat på fisk en gång förut men efter det gjorde vi ett allergitest och det visade ingenting. Hur är det med de här allergitesterna egentligen? Kan man lita på dem? Glenn pratade med personalen imorse och de skulle försöka kolla upp vad såsen de åt till fisken igår innehöll. Hon som Glenn pratade med ville ha det till att hans prickar kom efter att de hade ätit lunch. Idag var de nästan borta igen så det var ju helt klart en reaktion på något.

Glöm inte bort att ta till vara på dina nära och kära! Igår såg jag en länk på Facebook till en blogg som tillhörde en tjej som var född -77. Denna bloggen handlade om hennes liv som småbarnsmamma till tre pojkar och en bonusson. Bloggen startade hon för att berätta om sitt liv med cancer. Igår tog canern hennes liv och hon hade somnat in med alla sina nära och kära omkring sig.
Njut av livet!

Kram och KÄRLEK!

9 kommentarer:

Maria sa...

Usch ja, man ska ta tillvara det man har innan det är försent.

Har Elliot ätit klart sin pencillinkur? Pontus har nämligen fått nässelutslag av pencillin och det kom inte förrän i slutet av en kur.

Kram!

carola sa...

åh så härligt med kolmården.
Blir nog en tripp dit i sommar.

Så duktig du varit, då får du peppa mig.
Känns så trist bara att ha ca 10 kg mer att gå ner p.ga medicinern.

stor kram på er

Familjen Ahlgren sa...

Härligt att ni kommer iväg till sommaren igen!
Lindas blogg har jag följt länge och det känns så förtvivlat orättvist. När man läser sådana öden blir ens egna bekymmer ganska små.

Ha en bra dag vännen! Puss!

Fröken M sa...

Jag träffade fina linda på mamas blogggala i november och hon var utan tvekan en av de starkaste personligheter jag träffat ! En underbar tjej som kommer vara saknad av många !

Jag och viggo får besök idag och dagen innebär en massa kaffe och bus ! Tvättstuga kanske inte är det roligaste, men det var bara 2 maskiner så det går fort !
Kramar

Linda sa...

Det vet i tusan om man kan lita på de där testerna. För en väldig massa år sedan gjorde de pricktest på mig och jag reagerade på ALLT, till och med pricken man inte skulle reagera på. Känslig, eller vad? :) Allergisk mot nålen, så måste det vara, hihi.

Kram

Emelie - Mamman som älskar vitt sa...

Igår var jag mycket bättre :) Hehe. Idag är jag också på toppen humör, jag har väl tur som att det går över på fort!

Usch vad hemskt..:(
HA en fin dag, kramar!

Popprinsessan sa...

Tittar in och säger hej!
Vad mycket fina bilder du har!

Angående ditt inlägg om att lämna barn i bilen så skulle jag inte heller göra det, men har förstått att många gör så. Jag kan inte låta bli att tänka på att förutom att barnet kan vakna så kan ju någon stjäla bilen. Kanske inte jättesannolikt, men ändå. Nej, jag vill inte ens lämna min femåring om jag ska springa in ett kort ärende och hon VILL sitta kvar i bilen. Snacka om att jag är hönsig :-)

Hoppas ni får rätsida på nässelutslagen!

i min lilla lilla värld sa...

Visst är det hemsk? Jag försökte gå in och läsa de sista inläggen, men bröt ihop totalt. Och här klagar man för småsaker liksom. Skäms på oss

brittabloggar sa...

Åh man ska verkligen ta vara på livet!