måndag 28 mars 2011

Ny vecka igen

Ja och nu har jag bestämt att vi ska vara friska en lång tid framöver! Nu är vi trötta på sjukdomar där hemma.

Igår blev det ju som sagt sommartid. Trodde barnen skulle ha svårt att somna igår kväll eftersom vi la dem en timme för tidigt egentligen men det gick hur bra som helst. De klagade i och för sig på att de skulle gå och lägga sig när det var ljust ute men de somnade ändå direkt när vi la dem. Tur att vi har mörkläggningsgardin i deras sovrum.

Jag var som sagt på Ikea igår. Jag köpte nya tallrikar, två vägglampor som vi ska ha som sänglampor, ett underlakan, ett duschdraperi, några handdukar, sängben och lite annat smått och gott.

Tanken är att när vi någon gång gör om i vårt sovrum (tapetserar och lägger nytt golv) så ska sängramen ut. Vi har en sängram i ek nu och jag har tröttnat på den. Istället tänkte jag ha en sängkappa och göra en sänggavel med något tyg på. Men vi får se när detta blir av.

Jag önskar dig en superfin måndag!

Kram och KÄRLEK!

7 kommentarer:

isa sa...

Har du bytt header gumman?? Den avr jätte fin!!!
Jasså blev det en tur till guld varuhuset ;) trevligt med nya små inköp. Jasså har du också haft problem med min blogg.. Verkar som att var tredje besökare har haft det.. Så surt, Men snart får min blogga vila i två veckor. För på fredag åker vi. tack för alal tips gumman angånde min hälsa och önskan om gravidetet, det värmer så otroligt mycket att få läsa om andras erfarenheter och speciellt dina.
Tack för att du finns!!!!!!!!! Ha en underbart fin mångad nu.. Kramar

Helen.HUSnrNIO sa...

Men vad fint du gjort här inne! Har inte surfat runt så mkt på några dagar märker jag... Skönt att ni är friska nu. Härliga planer ni har med sovrumsrenovering. Just de där orden du använder - "jag har tröttnat på den". När jag använder de blir samobn galen. Han tycker att jag gör så hela tiden vilket enligt mig inte stämmer alls. Här bytr inte ofta vill jag lova. Ha en bra start på veckan och friheten att inte befinna er i sjukdomsträsket! Kram

Familjen Ahlgren sa...

<3

Kerstin sa...

Så fin den nye headeren var. Skjønne ungene :) Har storkost meg i Stockhom. Savner dere.
Kem

Therese sa...

Hej vännen!!! Så var en ny vecka här, tycker tiden rasslat på i 100 knyck på sistone. Skönt iofs för då är sommaren snart här, men då vill jag trycka på pausknappen ;-) Önskar dig en underbar dag vännen <3 KRAM!

Fröken M sa...

Goddag finast !! Jag ville bara kika förbi från mobilen och önska dig en härlig måndag !! KRAM

Linda sa...

Låter som du fick med dig mycket fint och bra och ha från IKEA i går. Har ni nära till IKEA? vi har ju som du säkert förstått lååångt till närmsta och jag börjar redan längta till nästa resa fast det inte var så länge sedan vi var där. Bor man man i hus så finns det alltid saker man behöver därifrån:)
Hoppas ni njuter av kvällen, själv ska jag se en unge i minuten nu.
Kramar