tisdag 1 mars 2011

Mysig helg

En intensiv men mysig helg är över.

Till att börja med så var jag ju på vårdcentralen i fredags och jag hade mycket riktigt öroninflammation. Jag fick en penicillinkur och nu hoppas jag att jag ska få vara frisk ett tag framöver. Dock så har jag lock för örat och det rinner fortfarande var ur det. Igår fick jag en herpes på läppen plus att jag fick ont i halsen igen! Men det är bara att bita ihop och hoppas att det går över.

Åter till helgen! Glenn fick sluta lite tidigare i fredags så vi kom iväg redan vid fyratiden. Vi körde upp till Jönköping och där blev det ett stopp på Mc Donalds och byte till pyjamas på barnen. När vi sen körde vidare somnade de båda gott efter en stund. Vi var framme vid nio och då fick vi som vanligt god löksoppa.

På lördagen åkte vi först och hälsade på min bror och hans fina familj i deras nya fina hus. På kvällen var vi hemma hos fina Kristina och Anders på god middag. Jag tror inte jag har skrattat så mycket på flera år. Kristina och jag tittade nämligen på gamla foton! Som vi skrattade! Tusen tack fina Kristina för en supermysig, rolig och trevlig kväll!

På söndagen stod vi i kö för att få komma in på Ikea när de öppnade klockan tio! Ha ha snacka om att man är knäpp! Det slank ner ett och annat i vagnen även den här gången.
På eftermiddagen var det äntligen dags för mamma och mig att dra oss in mot stan för att gå och lyssna på Sissel. Vilken fantastisk kvinna! Hon är så vacker och hon har ju en röst som inte går att jämföras med någon annan. Konserten varade i en timme och fyrtio minuter och jag hade gåshud hela tiden. Efter konserten köpte vi oss varsin skiva som vi fick signerat också. Ja det var verkligen en fantastisk kväll.

Så kom måndagen och det var dags för oss att dra oss hemåt igen. En helg går alldeles för fort. Det är alltid vänner som man vill hinna med att träffa men som inte hinns med tyvärr.

Tyvärr så var vi dåliga (som vanligt) på att fota när vi var där uppe. Det blev inga foton på barnen och mormor och morfar, det måste vi bli bättre på. Men det blev i alla fall några bilder.





Idag ska jag på ett seminarium angående skatter, moms, löner och annat roligt! Så nu ska jag snart hoppa in i duschen.

Ha en fin tisdag FINA

Kram och KÄRLEK!

1 kommentar:

Linda sa...

Låter som in haft en underbar helg tillsammans med nära och kära. Tyvärr är det ju alltid så att tiden går fort då man har roligt.
Önskar er en fortsatt bra vecka, Kramar