söndag 6 mars 2011

Många uppvaknanden

Klockan halvtvå inatt ringde Glenns mobil. Han fick en jourutryckning och var tvungen att ge sig iväg. Efter att han hade åkt lyckades jag somna om efter en liten stund men självklart vaknade jag när han kom hem igen någon gång efter tre. Sen tog det en liten stund igen innan jag lyckades somna om. Klockan tio över fem vaknade Tuva och var ledsen och hon väckte även Elliot. Fort sprang jag in till dem och sa att det var mitt i natten och att de skulle somna om. Jag fick sitta hos dem en stund tills Tuva hade lugnat sig sen gick jag och kröp ner i sängen igen. Sen hade jag sånt tur att jag fick sova till tjugo i sju i alla fall. Nu sitter vi i soffan framför barntv. Jag känner mig trött och seg.

Igår och var vi och firade farbror Dennis på hans 40 års dag. Vi fick en supergod kall buffé. Barnen gick och hämtade mer säkert tio gånger! De åt så att det sprutade ur öronen på dem. Vi var där i kanske två timmar innan vi åkte hem. Dennis bor i en ganska så liten lägenhet och när vi åkte var det fullt av folk där. Det var lite svårt för mamman och pappan att slappna av med två stycken överaktiva treåringar där.

Idag måste det städas här. Jag förstår inte att det kan bli så skitigt. Sen vet jag inte riktigt vad dagen har att bjuda på. Vi får se vad vi hittar på.

Önskar dig en skön söndag!

Kram och KÄRLEK!

2 kommentarer:

Therese sa...

Morron! Här sitter vi relativt pigga å utsövda och inväntar vasaloppsstarten, senare åker nog jag och barnen till mina föräldrar och fortsätter se vasaloppet där och fördriver dagen. Magnus hugger timmer även i dag nämligen, mycket jobb, men oj så skoj att sedan ha egenhändigt hugget och sågat timmer på kåken! :-) Kram!

Helen.HUSnrNIO sa...

Det är ju ett otroligt gott tecken på att maten var god om BARNEN går och tar om=) Städas borde det göras här också (jag fattar inte hur det kan bli skitigt och ingrott på alla småställen!) men dagen är upphackad av uppdrag så det blir nog imorgon istället när jag är ledig, W i skolan coh sambon jobbar... Ha en härlig vårig söndag och hoppas du får sova lite mer sammanhängande inatt! Kram