fredag 18 mars 2011

Madicken på Junibacken

Vi har varit på vårdcentralen. Tuvas lungor lät jättefint och sänkan var normal. Vi ska fortsätta inhalera henne som vi gör plus att vi ska ge henne Betapred ikväll och imorgon. Vi har fått det innan och jag har inte tyckt att det har hjälpt men vi får väl ge det ett nytt försök. Elliot fick en Panodil vid nio i morse och sen dess har han varit pigg och feberfri "peppar, peppar" Vi håller tummarna för att det håller i sig. De ringde precis ifrån dagis och berättade att det har konstaterats ett fall av svininfluensan där, de ville bara tala om det eftersom Tuva har varit dålig så länge och med en sån hemsk hosta. Men det är vi alla vaccinerade emot så det är det ju inte.

Jag fryser så att jag skakar och hostar så att det känns som att alla inälvor ska komma upp. Kan säga att varje gång jag hostar blir jag påmind om att jag borde använda mina knipkulor som jag borde ha börjat använda redan innan jag blev gravid...

Har precis satt på en film till barnen: Madicken på Junibacken

Bilden är lånad ifrån Google
De tittar på den samtidigt som de bygger koja och äter chips och salta pinnar. Jag hoppas att de håller sig lugna ett tag så att min Ipren hinner verka i alla fall.

Kram och KÄRLEK!

7 kommentarer:

Fröken M sa...

KRYA på dig vännen !!
Här har jag ägnat dagen åt att busa med Viggo ! Han ska vara hos sin farmor och farfar i helgen så packandet får vänta tills C kommer hem och vi kan turas om lite med lilleman ! Han måste ju få mys och kärlek trots att vi flyttar ! Tapet till fondväggen i matsalsdelen ska inhandlas och någon kommer hit och ska hämta grejer som jag lagt ut till försäljning så det rör på sig ändå ! KRAMAR

FruSofie sa...

Krya på er och hoppas att ni får en "frisk" och fin helg!

Du lämnar så fina kommentarer hos mig och jag blir glad för vertenda en!
Kollade in bordet på Ellos och det är ju med hur fint som helst, du har bra smak!

KRAM

Glenne sa...

Nu är det inte långt kvar tills jag kommer hem. Så då får du passa på att ta det lugnt gumman. Du är duktig som fixar med allt där hemma fast du inte mår bra.
Älskar dig/ puss

Kerstin sa...

Krysser fingrene for at helgen skal bli sykdomsfri :)
Klem

Therese sa...

Hi hi knipkulor borde jag med använda kan jag konstatera!!!!Vi får ta å gymma lite på var sitt håll *fniss* Å här har det också varit en dryg dag med två överaktiva barn... Bogga har dragit ner ett lamphus i huvudet å har dessutom fått ett fult jack, dock slutade det blöda omg men man blir ju så orolig och nojig... Nu kommer iaf äntligen maken, så här ska fixas mat! KRAM

Emelie - Mamman som älskar vitt sa...

Krya på er!!!
Kram å ha en bra kväll trots allt!

Therese sa...

Gott med hämtmat, här blev det mina improviserade kotletter marinerade i vin, vitlök, sweet chili, kajenpeppar och hel vitpeppar - rätt lyckat ihopkok :-D
båda barnen sover å jag har just planterat om mina vildvuxna hjärtan på tråd och klippt av fyra långa rankor som jag planterat om i förhoppning att få ytterligare fyra plantor. Men är skeptisk till att jag lyckas... nu ett glas rött å soffan med maken. KRAM fina du <3