söndag 13 mars 2011

Ingen aning

Jag har faktist ingen aning om rätt lått vann eller inte. Vi har inte följt mellon det här året så jag vet faktiskt inte. Vi såg precis i slutet igår så jag vet att det var Erik Saade som vann. Låten verkar väl okej men vi får väl se hur långt den tar oss i den stora finalen.

Inatt har det varit en tragglig natt igen. Jag har varit vaken säkert 6-7 gånger och idag är jag trött. Men det är bara att bita ihop. Idag står städning på schemat på förmiddagen. I eftermiddag ska vi hem till ett par vänner. Först ska jag hjälpa honom med lite bokföring och sen ska vi väl kanske ta en fika ihop tror jag.

Åh vad tiden går fort. Mina små växer och jag önskar att jag kunde stoppa tiden ibland.




Bilderna är ifrån sommaren 2009, strax innan deras tvåårsdag.

Oj vad de har växt sen dess. De har utvecklats så otroligt mycket. De har verkligen blivit två individer med egna viljor. Just nu kämpar vi på här hemma med känsloutbrott ifrån Elliot och en Tuva som inte lyssnar. Jag tror jag ska ta fram mitt material ifrån när jag gick på Familjeverkstan. Jag sa till Glenn igår att vi måste försöka bryta det här mönstret vi är i just nu. Vi tjatar, tjatar och tjatar och till slut blir vi arga. Tuva bryr sig inte när vi blir arga på henne, hon skakar på sig och går vidare och så får vi tjata om samma sak nästa gång igen. Det är inte lätt att vara förälder inte. Men åh så underbart det är! Att vara förälder innebär ju att man bär på en kärlek som inte går att beskriva i ord.

Med de orden önskar jag dig en superfin söndag!

Kram och KÄRLEK!

7 kommentarer:

Alexandra sa...

Så fina bilder på era små =)

Ha en bra dag!

Kerstin sa...

Godmorgen vennen min,
Her har jeg fått avgårde de 2 minste med pappaen på renn idag. Nå koser jeg meg med frokost. Eldste får ligge og sove. Det er ikke ofte hun kan det :)
Kjempeflink du er som har gått ned så mye da :) Englene er kjempefine. Har en slik en jeg også ;)
Klem

Fröken M sa...

Underbara bilder på era småttingar !! Nu finns svaret på mitt något luddiga inlägg uppe på bloggen om du är nyfiken - själv ska jag ta tag i allt som ska göras :) Ha en toppen dag ! kram

Jannike sa...

va fina de är barnen, Älskar er alla. Du har så rätt när det gäller föräldraskap P+K Mamma

i min lilla lilla värld sa...

Jag tror faktiskt den låten har bäst chans i stora finalen iaf =)

Therese sa...

Vilka fina bilder, det syns att de väx sedan dess *ler* *Å här blev det en rätt lugn natt, bogge sov i sin säng hela natten, luran vaknade vid tvåtre tiden och då lade jag mig med henne å sov, fick sova ända till kl 08.00, rena lyxen ;-) Just hemkomna efter att varit hos gammelmormor och mormor och morfar, nu lite hemma mys i väntan på solsidan <3 KRAM

Emelie - Mamman som älskar vitt sa...

Ja, det var trevligt fast tomt :-) men han hade haft det så bra.

kram hoppas du får en fortsatt fin kväll!