tisdag 29 mars 2011

Hade du gjort så?

Alla är vi självklart olika och alla gör som de vill men idag såg jag en sak som gjorde att jag fick ont i magen.

På lunchen skulle jag springa in en sväng på Blomsterlandet. Jag parkerar brevid en annan bil och i bilen sitter en sovande flicka på kanske ett år. I övrigt är bilen tom. När jag kommer ut ca tio minuter senare sitter flickan fortfarande i bilen och sover ensam. Mamman (eller pappan för den delen) vet säkert att barnet brukar sova en viss tid men ändå. Tänk om hon hade vaknat och varit jätteledsen!
Jag hade aldrig lämnat mina barn så ensamma i bilen. Hade du? Enda gången de fick sitta ensamma och sova i bilen var när bilen var parkerad utanför vårt hus men då satt jag alltid i köksfönstret och tittade ut. Är jag kanske lite för mycket hönsmamma?

Kram och KÄRLEK!

4 kommentarer:

carola sa...

skulle ADLRIG göra så.
Mitt ex gjorde så och Sanna vaknade och det var mörkt ute.
Hon blev livrädd och minns det ännu.

Tänk om något händer föräldrer t.ex då vet ingen att det sitter ett barn i en bil.

kramisar

Fröken M sa...

Jag har sprungit in på macken EN gång för att betala när v sov i bilen. Jag kunde hela tiden se honom genom fönstret och hade kunnat vara ute på 5 sek om han hade vaknat. MEN, redan där kände jag mig som en skurk som lämnade honom...KRAM

Caroline sa...

Vi lämnade barnen i bilen medan de sov när vi skulle köpa julgran. Det var bara några meter ifrån och jag som är dramatisk och alltid räknar med värsta tänkbara scenario stod och stirrade som en hök på dem hela tiden och gick och kollade flera gånger under de få minuter det tog att hitta en gran. Lite väl nervöst gjort av mig kanske!:) Men det händer ju tex att bilar börjar brinna efter att man stannat och gått iväg och då vill man INTE ha barnen i bilen. Men så har jag min "katastroftänkskada"!

Kram kram

Linda sa...

Absolut ingen hönsmamma, jag hade inte lämnat mitt lilla barn ensam i bilen sådär. vi har också lämnat barnen sovandes i bilen på uppfarten men inte någon annan stans.
Knappt så jag vill lämna Oscar själv i bilen och han är ju ändå 9 år.
Ha en bra dag fina du, Kram