torsdag 3 mars 2011

Godmorgon!

Redan torsdag idag, den här veckan blev jättekonstig eftersom jag var ledig i måndags och var på seminarium i tisdags. Snart helg igen men för mig känns det som tisdag idag. Imorgon ska vi äta ihop med fina Johanna och Marcus. Ska bli jättemysigt eftersom vi inte har hunnit ses så mycket den sista tiden.

Elliot är en liten kille med mycket känslor. Han kan inte alltid reda ut sina tankar och känslor och då blir allt fel och det brukar sluta med skrik och tårar. Häromdagen försökte vi prata med honom om detta och då sa han såhär: när ni blir arga på mig (han ser det som att vi är arga och inte han) så vill jag att ni ska sjunga en sång. Så nu när vi märker att han börjar få ett utbrott så börjar vi sjunga "blinka lilla stjärna" oftast så börjar han skratta då och vi bryter utbrottet. Han är en smart liten kille vår Elliot! Vi får hoppas att det fortsätter funka med att sjunga för de här utbrotten tär på oss alla.


Min fina lilla prins!

Det är tur att de är så olika. Storasyster har inte alls samma känsloregister som lillebror. Eller hon visar det i alla fall inte lika mycket.


Min fina lilla prinsessa!

Nehej dags för mamman att sätta fart och jobba. Högarna försvinner aldrig hur mycket man än kämpar. Nu hoppas jag att vi får vara friska ett tag framöver så att jag hinner ikapp lite.

Önskar dig en fin torsdag FINA Du!

Kram och Kärlek!

6 kommentarer:

Therese sa...

Guuud så smart liten kille ni har <3 Att sjunga var ju en toppen idé, särskilt då det verkar fungera! Det ska jag spara i minnesbanken om man skulle behöva en liknande åtgärd själv! Hoppas annars att du mår bättre nu vännen? Stora kramar fina du <3

Therese sa...

Så glad jag är att jag har dig som vän här i blogglandia ska du veta <3 Å skönt att du är lite bättre, jag är fortfarande förkyld, men har fått en spray med kortison i för mina slemhinnor så nu hoppas jag bli kry snabbt! Kram kram från ett stormigt Dorotea (taket på altanen åker snart är jag rädd...)

Fröken M sa...

TacK ! Och va kul att du hittat in till mig :) Ha en härlig dag och välkommen tillbaka !

Emelie - Mamman som älskar vitt sa...

Ja, då är jag inte ensam iallafall :) Hehe. Ja det är ju bra att vänja dom vara hos andra och ifrån mamma å pappa ibland... men ändå så tomt var det! Var så glad och lillprinsen med när han såg mig när de kom hem :-)

Ha en superfin dag!Kram

Linda sa...

vilken smart idé. tror du den funkar på en 9 åring också?:)
Känslor är bra att ha men dom kan även ställa till en del, speciellt när man är liten och inte riktigt vet hur man ska hantera dom.
Kramar

brittabloggar sa...

Åh så smart!!