lördag 12 mars 2011

Godmorgon lördag

Natten blev trots allt lugn. Tuvas hostande gav med sig efter en stund men kom tillbaka efter kanske en timme. Då fick hon mer hostmedicin och sen blev det lugnt. Det blir ingen Boll och lek idag eftersom båda två är snoriga och hostiga. Vi får se vad dagen har att erbjuda. Regnet öser ner ute så det får väl bli en lugn dag hemma. Kanske kan mamman hitta orken och ta fram dammtrasan?
Tanken är att pappa ska hjälpa Marcus med deras soldäck men jag vet inte om det blir av nu när det spöregnar. Barnen och jag skulle umgås med Johanna och barnen men jag vet inte om det är så bra om vi kommer dit med våra baciller. Milton är ju bara några veckor gammal och jag vill inte vara orsaken till att han blir sjuk.

Jag har tre fina änglar som jag har fått av en mycket fin vän. De har olika budskap: Angel of caring, Angel of freedom och Loving angel. De har länge stått inne i vårt sovrum men jag tycker de är så fina så jag ville att de skulle stå på ett mer framträdande ställe i huset.


Då passar det ju bra att de står i hyllorna i hallen där folk som kommer hem till oss kan se dem direkt! Bilderna är tagna med min mobil, därav den dåliga kvaliten.

Jag kämpar på med vikten. Förra helgen var det kalas hos Dennis med massor av god mat, jag kunde inte motstå godisskålen varken fredag eller lördag men det har ändå gått neråt på vågen. Nu har jag totalt gått ner 9,6 kg sen nyår. Det är bara att fortsätta kämpa.

Önskar dig en FIN lördag! Vad ska du hitta på idag?

Kram och KÄRLEK!

11 kommentarer:

Familjen Ahlgren sa...

Vad duktig du är gumman!!! Kämpa på, du kommer fixa detta <3

Therese sa...

Så duktig du är med vikten!!! Å dessa änglar är så vackra, klart de ska stå där de syns! Trist att ni åter igen åkt dit, vi är peppar peppar krya nästan, så i dag blri det firande av kusin Elias :-D Lämnar en stor värmande krya på kram <3

Fröken M sa...

det är ju hur bra som helst !! Tänk va tung en 10 kilos säck potatis väger när man ska ha hem den från affären !! Fortsätt kämpa på raring :) Hur många kilo är målet ? kram

Jannike sa...

Va duktig du är! Det syns jättemycket älskling. Love you! P+K Mamma

Emelie - Mamman som älskar vitt sa...

Ja, det var gott.. Men tandvärken har inte gett med sig.. så tar sin lilla tid då jag äter någonting... Hehe! Så lessamt..

Hoppas ni får en bra lördag :) Kram!

Therese sa...

Du kommer att lyckas för du har rätt inställning, inte ett snabbt kvickfix utan livsstilsändring, det är det som måste till... Men jag... ja... jag njuter för mycket av livets goda å kan nog inte ändra mig ;-P KRAM igen!

Linda sa...

Vad duktig du är , nästan 10 kilo sedan nyår är ju skitbra!!! Själv kämpar jag också på men i husvagnen är det inte jättelätt att köra diet, både för att det helt enkelt inte finns plats till två uppsättningar av olika mat och sen är det ju inte jättesmidigt att laga den heller så har man lagat en maträtt ställer man sig ogärna att och börjar med något nytt.
Nya tag på måndag...hur många gånger har man inte sagt det tro?

Är dålig på att kommentera när vi är här uppe, tiden finns helt enkelt inte, men på måndag är vi tillbaka i vardagen igen..

Massor med kramar

i min lilla lilla värld sa...

Va duktig du är. Har du mycket kvar att gå ner?

Jag har än så länge bara lilla Wilda och hon är 14 månader =)

Therese sa...

Hoppas ni har en mysig kväll, här sover barnen, men bägge hostade så jag är inställd på en orolig nat... *suck* KRAM fina du!

Mamma Russin sa...

Heeeej gumman.. Nu har jag läst ikapp hos dig..:) oj så många gånger du fått gå upp på natten, varför ? Vaknar sötisarna eller ?

Jag tror att jag tyckte rätt låt vann och enligt den juryn så var det med rätt låt som vann..:)

Men du så duktig du är med vikten, över 9 kilo minus braaaa jobbat..:)

Kramkram

Caroline sa...

Gud vad duktigt kämpat, vilken viktnedgång! Jag är imponerad! Nån gång hoppas jag att jag också får styrkan att ta tag i det där.

Kram