torsdag 17 mars 2011

Ett barn på dagis

Klockan tre inatt vaknade Elliot och var jätteledsen. Han hade ont i foten, han brukar ha så ca en gång i månaden och jag tror att det är växtvärk. Han fick en Panodil och somnade om efter ca en timme. I morse klockan sju kom han inspringandes till oss och var jättepigg och glad och sa att han ville till dagis. Så nu är han iväg och Tuva och jag är hemma tillsammans. Hon hade 37,7 när hon vaknade så hon får vara hemma imorgon också.

Igår hade jag en riktigt dålig dag. Mitt humör har rasat i botten efter alla dessa sjukdomar vi har haft nu. Humöret blir ju inte bättre av att jag själv har åkt på en ny förkylning. När barnen hade somnat gick jag ut och gick i en timme tillsammans med en kompis. Det var ganska kallt men det var ändå så skönt att få komma ut och få frisk luft och prata med en vuxen.

Jag håller på att försöka göra om här inne i bloggen lite. Är ju inget datageni så det går väl sådär. Glenn som gillar att fota och redigera foton kom dock på något i Photoshop igår så snart ska jag nog få en ny header hoppas jag.

Nehej nu ska jag försöka dra på sofföverdraget som är tvättat och sen ska jag och lillskruttan gå och äta lite frukost.


Bilden är tagen hemma hos mormor och morfar.

Ha en fin dag KÄRA Du!

Kram och KÄRLEK!

7 kommentarer:

Therese sa...

Morron vännen! Ävem här är humöret i botten, för i morse kräktes Bogge... yey... solen skiner men vi får nog vara inne å kurera :-( Kramar i massor till er <3

Kerstin sa...

Savner dere masse. Stor klem

Therese sa...

Jag har inte facebook då jag tycker det är primärt ett socialt skvallerforum där folk lägger ut skitsaker och gottar sig i andra liv, och kollar in personer som de egentligen inte känner och behöver bry sig om... Typ ett lunarstorm för vuxna fjortisar. Men jag VET att det är toppen att hålla kontakt med nära och kära, släktingar, klasskompisar osv samt marknadsföra sitt företag m.m. Men nej, inte för mig (och skulle jag börja vet jag att jag skulle bli fast och tillbringa ännu mer tid framför datorn *ler* Självinsikt heter det visst *fniss*). Och ALLA, verkligen ALLA jag känner är där och är på mig om att också gå med å då blir jag än mer anti ;-P KRAM igen <3

carola sa...

fullt förståeligt att ditt humör inte är på topp.

Skulle så gärna kunna fixa med bloggen själv,vet precis hur jag vill ha men:)

Ha nu en underbar dag
kramisar

Mamma Russin sa...

hej gumman..

usch jag förstår att ditt humör går ner till botten efter all din tid hemma med sjuka sötnosar.. känner lika här ibl..

här har stina haft bajkalas inatt som heter duga.. ;) inget sjuka med dock så jobbig att ta hand om mitt i natten.. både unge och hem fick saneras, hihi.. ;) men men så är det när man bajsar var 4-5 dag endast.. :(

hoppas dindag blir fin vännen, trots ett sjukt barn..;)

KRAM

Linda sa...

Godmorgon.
Skönt att få komma ut i friska luften och ventilera lite tillsammans med en kompis.
Hoppas ni får en bra dag bara ni tjejer i dag, Kram

Jannike sa...

Hoppas allt blir bättre nu för er. Saknar er sååååå!Pussar o kramar från Mormor