tisdag 8 februari 2011

Vilken natt!

En natt bestående av hög feber, massor av hosta, storm, regn, strömavbrott och tjutande larm! Behöver jag säga att jag är TRÖTT idag?

Stackars Tuva har haft hög feber hela natten. Och så denna jobbiga hosta hon får av astman. Hon fick hostmedicin innan hon somnade igår och den höll henne lugn i några timmar. Tre inatt fick jag nog av hennes hostande så då fick hon mer medicin och en Panodil för då var hon kokhet. Idag är jag hemma med henne. Jag ska avvakta lite här och se hur det verkar med hostan. Hennes mediciner vi inhalerar med hjälper inte alls just nu. Medicinen jag har gett henne inatt är Cocillana och den innehåller ju morfin så den vågar jag inte ge henne för mycket av.

Sen har det som sagt varit storm här inatt. Det har blåst, regnat, åskat och blixtrat. Tre gånger gick strömmen. Vi har larm i huset och varje gång strömmen kom igång så tjöt larmet. Jag tror inte jag har sovit någonting inatt.

Så idag får det bli en lugn dag hemma med lilla prinsessan. Prinsen är på dagis. Som om det inte vore nog med hur natten har varit så har jag fått ont i halsen igen. Nu har jag varit sjuk en gång i månaden både december och januari, ska detta bli en trend varje månad? Jag hoppas verkligen inte det.

Önskar dig en fin tisdag!

Kram och KÄRLEK

8 kommentarer:

Therese sa...

Fy vilken natt ni har haft!!! Tänk om jag vetat det så hade vi kunnat hålla varandra sällskap ;-P Svea vaknade kl 21.00 och var vaken till halv två och tklockan tre vaknade Holger. De var dock inte sjuka utan mest bara trötta och bråkiga... Så idag är det jag som tar en powernap när lillebror sover, för Zombievarningen är stor. Lämnar en stor kram til ldig å hoppas Tuvas hosta blir bättre å att ni får vila lite i dag <3 KRAM

Kerstin sa...

For en natt dere har hatt. Håper dere blir friske fort. Det er tortur med slike netter som det der. Stor klem til dere alle.

Jannike sa...

hoppas ni snart blir bättre, tänker på er o skickar massor av KÄRLEK pussar o kramar

Mamma Russin sa...

Hej gumman..:)

men stackars lilla Tuva.. Så jobbigt med hosta och astma.. Usch.. Hoppas hon snart piggnat till..

*pepparpeppar* så har vi faktiskt hållt oss frisk detta år, förra året var vårt sjukår, gud tyckte vi var sjuk jämt.. Eller halvsjuk, det bröt inte ut ordentligt.. :(

jag bor i örebro, så det är ju en bit mellan oss.. men inte så jättejätte långt..:)

kramkram gulliga du..

Lisa sa...

Hej och tack för din kommentar! Jag blir alltid nyfiken när läsare lämnar ett litet spår efter sig. Hur hittade du min blogg? och vad var det som fick dig att fortsätta läsa??
Kram

Lisa sa...

okej, va roligt! Ja vi har ju våra bilder på Bröllopstorget, så det var säkert där!.. Nu kommer ju jag kika in på din blogg lite då och då också :)

carola sa...

huh vilken natt du haft, hoppas den här blir bättre så du får lite sömn.

Tack för att du kikade in till mig:) har bara svårt att skriva just nu...virrigt i hjärnan.
Sköt om dig och hoppas ni kryar på er allesammans

Linda sa...

Hoppas verkligen er natt blir lugnare i natt, låter som iaf ni tjejer i familjen behöver en god natts sömn.
Vad ger ni henne mot astman? Vi har en ailos hemma som vi använde på både Alexander och Moa då dom var små, mycket mer effektivt än den där nebunetten dom tycker man ska använda. Samma medicin i båda men med ailosen får man ju ner den så mycket bättre.
Kramkram