onsdag 2 februari 2011

Tråkväder

Igår kom det mer snö! Blandat med regn och hagel! Idag är det nollgradigt och halt som bara den. Jag vet att det bara är februari men nu har vi haft så lång vinter så nu vill jag ha vår!

Hos optikern igår gick det sådär. Jag har haft problem med mina linser det sista året. Har börjat använda glasögon mer och mer men trivs inte riktigt i det. Ändå säger så många att jag pasar jättebra i det. Mina ögon har tydligen i stort sett slutat att producera tårvätska och det är därför jag har problem när jag har linser i. Tydligen så sover jag inte med ögonlocken helt stängda heller vilket resulterar i att jag har en torr rand längst ner på varje öga. I varje fall så var domen igår att jag inte ska använda linser dagligen. Vi ska nu prova ut endagslinser som jag kan använda vid speciella tillfällen. Tråkigt tycker jag men det är ju som det är. Jag drömmer om en stor vinst så att jag kan operera mina ögon.

Och så fick vi en dom på vår bil också. Det är ett hjullager som behöver bytas. Har vi otur så behöver vi byta två. Vi fick ett pris för att byta ett och det kommer att kosta ca fyratusen! Tjoho vilka roliga pengar! Vi ska få svar från en annan verkstad idag vad de kommer att ta. Det måste ju göras så det är bara att välja det billigaste alternativet och få det gjort. Pengar, pengar alltid dessa pengar. Man tycker aldrig man har tillräckligt med dem.

Igår var vi i alla fall och hälsade på familjen Sellén och fina, fina lilla Milton! Pappa Marcus var så stolt och ville knappt lägga ifrån sig sitt lilla pyre.

På dagis går det BRA Vi får hela tiden höra av personalen att de tycker vi har tagit rätt beslut som har delat på Tuva och Elliot. Och det känns ju så skönt att höra! Elliot har tydligen växt väldigt mycket på de här veckorna när de har varit ifrån varandra. Fast igår sa han att han inte tycker det är roligt på Stjärnan för han saknar Tuva så mycket. Lilla skrutten!

Önskar dig en fin dag! Glöm inte att du är värdefull!

Kram och KÄRLEK

2 kommentarer:

Linda sa...

Ja visst är det tråkväder, här försvinner mer och mer av snön för var dag som går:( Kikar varenda morgon på termometern och hoppas på att det är minusgrader, men icke:(
Tråkigt att du inte kan använda linser, du får tejpa igen ögonen på kvällen så dom inte öppnar sig under natten hihi
Kramar

Therese sa...

Hej gumman! SÅ trist med bilden,m vi har under ett år lagt ut drygt 40 tusen så jag vet verkligen hur surt det är. Även jag trivs bättre i linder men har nu allt som oftas glasögon då mina ögon trivs bättre i det *ler* Har haft en fin dag i ström i dag, alltid skoj att träffa personen bakom en blogg :-) KRAM fina du!