tisdag 1 februari 2011

Tisdag 1 februari

Godmorgon vacker!

Idag ska jag smita iväg från jobbet och åka till optikern på förmiddagen. Ska även smita inom Volvos verkstad och be dem lyssna på bilen som låter konstigt. Hoppas de inte tror att det är något allvarligt som kostar allt för mycket att laga.

Inatt kom Elliot in till oss. Jag tog upp honom i sängen och la honom brevid mig på utsidan. Jag tänkte att så fort han somnar om så ska jag bära tillbaka honom till hans säng då jag sover så dåligt med barnen i sängen. Men jag måste ha somnat för helt plötsligt vaknar jag av en duns och då har min lilla prins ramlat ur vår säng! Stackars liten! Men jag tror inte han slog sig för han gnällde bara lite och när jag lyfte upp honom och la honom mellan mig och Glenn så somnade han om igen. Efter en stund bar jag tillbaka honom till hans säng igen.

På nyårsdagen började jag med viktväktarnas onlinetjänst. Jag har varit med i viktväktarna förut (alldeles för många gånger) så jag vet hur det funkar. Nu har jag (återigen) bestämt mig för att gå ner i vikt. Jag vill inte väga så här mycket, jag tycker ju inte om mig själv. Jag har i alla fall sen nyår gått ner 6 kg, nu ska jag bara fortsätta för jag har många kilon till att gå ner.

Ikväll när Glenn kommer hem ska vi åka hem till fina Johanna och Marcus för att för första gången få träffa lilla Milton. Jag ska få gosa med en bebis som bara är 3 dagar gammal!

Kram och KÄRLEK!

5 kommentarer:

Familjen Ahlgren sa...

Du är så duktig gumman!!! Du kommer fixa det även om du vet att du är fin som du är <3

Therese sa...

Så duktig du är!!! Sedan jul har jag gått upp 7 kg, så det är kanske dina som kommit till mig istället ;-P Måste ta tag i detta innan det drar iväg på tok för mycket.... Men jag är lite av allt eller inget, endera dönyttig eller så onyttigst i världen. :-/ Nu väntar en tur till förskolan med luran, hörs senare i dag hjärtat! KRAM

Kerstin sa...

Så flink du er vennen min.
Klem

Linda sa...

Duktiga du! 6 kilo sedan nyår är ju jättebra! Visst är det skönt att kliva upp på vågen och se att siffrorna blir lägre och lägre för varje gång.
Ha en underbar dag fina du, Kram

Therese sa...

Hoppas det gick bra hos optikern, ha nu en fin kväll <3