onsdag 9 februari 2011

Sjukstuga

Tuva hade som sagt hög feber hela dagen igår. Hon och jag tog det bara lungt hela dagen.

På kvällen när barnen hade badat började Elliot klaga på ont i örat. Han grät om vartannat och sa att det gjorde jätteont. Han fick en Panodil men när en timme hade gått var han fortfarande ledsen. Jag ringde till sjukvårdsupplysningen och där ca de att jag kunde varva Panodilen med Ipren. Glenn fick slänga sig iväg till båda våra affärer här i vår håla som säljer receptfria mediciner. Precis innan stängning fick han tag i en ask Ipren på den sista affären han åkte till. Efter att Iprenen hade börjat värka somnade Elliot äntligen på Glenn. Sen har han sovit hela natten och han nämnde ingenting om örat när han vaknade imorse.

Tuva däremot har haft hög feber hela natten, när vi la henne igår vid 18,30 (på hennes egen begäran) hade hon 39,9. Hon sov lugnt fram till ca 23 igår men sen började hon yra, skrika och gråta i sömnen så då fick hon komma in till oss. Sen har hon legat emellan oss och varit orolig och kokhet hela natten. Imorse vaknade hon med 38,5 och det märks att hon själv börjar tycka detta är tjatigt för hon är så gnällig idag.

Så det har alltså varit ännu en natt med alldeles för lite sömn. Jag är förkyld igen med ont i halsen och en huvudvärk som inte är av denna världen. Men det är bara att tränga undan det när man har barnen. Men det får bli ännu en lugn dag hemma idag.

Jag längtar efter sol och värme. Lata dagar utan sjukdomar.


Här är en bild ifrån i somras när vi var på Mörkö och badade

Önskar dig en fin dag fina Du!

Kram och kärlek!

5 kommentarer:

Familjen Ahlgren sa...

Usch, krya på er vännen <3

Kerstin sa...

Hei vennen min. Håpoer det slipper taket snart. God bedring på dere.
Klem

Therese sa...

Näe fy, nu är ni snart alla sjuka och trötta :-/ Hoppas innerligt att det vänder snabbt! Här är barnens farmor för att ta hand om Bogge i dag, för i da ska jag iväg på en riktig kul dag, skriver mer om det sen! KRAM

Linda sa...

Stackare, hoppas det vänder nu, Kramar

Jannike sa...

Hoppas ni blir bättre snart o att du inte blir värre. Skickar pussar o kramar till er alla