onsdag 16 februari 2011

Ser framåt

Äntligen har det börjat vända för barnen. De har båda legat under 38 grader idag. De är fortfarande genomförkylda och hostiga så de ska vara hemma resten av veckan men vi ser i alla fall en ljusning. Glenn mår inget vidare. Han har feber, fryser och ont i kroppen. Jag vet inte om jag ska vara hemma imorgon eller om Glenn orkar vara ensam med barnen. Vi bestämmer det imorgon bitti.

Just nu sitter vi i vår säng och tittar på Barnkanalen. När barnen är nattade ska Glenn gå och sova. Jag ska krypa upp i soffan och dricka te och slötitta på tv. Är trött, hade så svårt att somna igår. Dagen idag har varit stressig, massor att ta igen på jobbet samtidigt som jag har känt mig stressad över att Glenn har varit hemma med barnen och mått dåligt själv.

Nu ser vi bara framåt, framåt mot våren, ljuset och att få vara friska. Mina fina blommor här hemma hjälper mig en bit på vägen.


Mina fina tulpaner som jag fick av svärmor


En fin krokus i min fina tekopp som det står kärlek på

Önskar dig en fin kväll.

Kram och KÄRLEK!

3 kommentarer:

Linda sa...

Ja visst är den första stugan fin, lite speciell och inte som alla andra.

Hoppas ni har en skön kväll, Kram

Jannike sa...

Hoppas ni snart blir friska alla. Pussar o kramar till er alla

Therese sa...

Jag ser att min kommentar om koppen inte finns med, men jag har tidigare skrivit att den är så underbar å undrat vart du köpt den? Tack rara för din kommentar, du ska veta att du alltid gör mig så glad vännen <3 Är jätte spännande att jag får blogga lite för blomster och vara där och lära mig lite om blommor då det är en flickdröm *ler* Till förrätt planerar jag en avokadosoppa, men velar mellan två recept... till den skall pilgrimsmusslor och vitlöksbröd serveras är tanken. KRAM KRAM