lördag 12 februari 2011

Ledsen

På nyårsafton gjorde jag en piercing i överläppen, en så kallad monroe/mouche/labret. Har fått många kommentarer om varför jag har gjort det, att det är fult, fått frågan om jag har åldersnoja osv. Men jag gjorde det för att jag tycker det är snyggt och för att jag ville ha en sån. Jag har tvekat i många år just på grund av såna kommentarer, jag har varit rädd för vad andra ska tycka. Nu är jag förkyld igen och igår blossade det upp en blåsa på insidan av läppen. Den satt så dumt att den satt precis över piercingen på insidan. Jag svullnade upp och blev infekterad även på utsidan så jag var tvungen att ta bort smycket. Nu är jag så svullen på insidan att jag inte kommer kunna få tillbaka smycket. Detta gör mig så ledsen. Nu hade jag äntligen tagit mig mod till att göra det, jag hade stått ut med läkningen och så händer det här.

Igår kom äntligen bänkskivan till skänken i vardagsrummet och vilken skillnad det blev!


Nu ska jag bara komma på hur jag ska ha det ovanpå.

Sjukstugan fortsätter här. Jag lämnade ju Tuva på dagis igår morse och hon var pigg och glad. Men strax efter lunch ringde de hem till Glenn och sa att hon hade feber igen. Elliot har haft hög feber inatt oxå. Båda två är snoriga och hostiga. Vi börjar alla bli trötta på det här nu. Jag snorar också men mår ändå okej förutom den förlamande tröttheten som beror på att jag inte har sovit speciellt mycket den sista veckan. Idag blir det återigen en lugn dag hemma för att kurera de små. Mamman ska försöka komma ut på en promenad om vädret tillåter. Äntligen så lossnade det på vågen den här veckan. Jag har gått ner 1,8 kg sen förra veckan, totalt är det nu 7,8 sen nyår. Skönt att det hände något nu efter två veckors platå. Den här veckan har det ändå varit en del fusk men ibland behöver kanske kroppen en liten chock för att komma igång att gå ner igen.

Jag önskar dig en fin lördag!

Kram och KÄRLEK!

7 kommentarer:

Familjen Ahlgren sa...

Kramar om <3

Therese sa...

Men oj så trist att det blev så med din fina percing :-/ Fröstår att det känns ledsamt, kul däremot att det lossnat på vågen!!! Du är jätte duktig <3 Lämnar en stor kram, för nu måste jag ta tag i kalasförberedelserna....

carola sa...

åh att folk orkar lägga sig i.
Synd dock att du inte får i den igen.
Fasiken va duktig du är, skulle också behöva ta tag i vikten men finner ingen motivation..

Varm kram och krya på er nu

Therese sa...

Hoppas ni vaknar å är kryare i dag, massa kärlek vännen <3 Kram

Mette sa...

Tycker inte du ska bry dig om vad andra säger.(kanske lättare sagt än gjort) Du är den du är och du gör vad du själv vill göra!
JAG tycker det är jättefint med en monroe, annars skulle jag själv aldrig gjort en.;) Och du är så fin i din, fina Tina!
Jag brukar säga att jag hade en tidig 40-åskris när jag gjorde min, om folk kommenterar min...

Krya på er och ta hand om varandra!
Kärlek och puss

Mamma Russin sa...

hej gumman..

usch så tråkigt med folk som ska lägga näsan i blöt, visst får alla ha sin åsikt.. men måste man verkligen häva ur sig taskiga kommentarer? näfy..

tråkigt att ni inte är krya än, det tar på humöret.. *kramar*

Jättefint blev skåpen iaf.. :) och jag gillade verkkligen dina små hjärtan på handleden TROTS (hihi) jag egentligen inte är en stor fan av tatueringar..;) Men såna små hjärtan skulle jag nästan vilja ha..:)

kramkram fina du.. <3

Linda sa...

Tråkigt med folk som inte kan hålla sina dumma kommentarer för sig själv:(

Vilken långdragen sjukstuga ni har, nu hoppas jag verkligen den ger sig snart.

Supersnyggt det blev med bänkskivan, vi ska ju också köpa sånna skåp att sätta under trappen och nu känns det än mer rätt, längtar tills vi kan komma oss iväg till IKEA.

Kramar