torsdag 3 februari 2011

Krupp och magkatarr

När Elliot vaknade imorse hade han ett litet kruppanfall. Jag inhalerade honom, gav honom hostmedicin och så gick han och jag ut på trappen i tio minuter. Sen var han pigg och glad och frågade när han skulle gå till dagis. Förhoppningsvis så lyckades vi hejda det i tid den här gången. Nu hoppas vi bara att detta inte var en början på en förkylning.

Jag har magkatarr och det gör ju så ont. Men det brukar gå över efter några dagar så det är bara att bita ihop.

Canvastavlan kom häromdagen och igår fick vi upp den.


Och ja, det blev så bra som jag hade hoppats på!

Ikväll hoppas jag att fina Mia kommer på fika. Vi har fått ställa in nu flera veckor i rad på grund av olika orsaker. Men ikväll hoppas jag att det blir av. Ska bli mysigt att dricka te och prata, prata och prata lite till.

Ha en fin dag FINA Du!

Kram och KÄRLEK

10 kommentarer:

Familjen Ahlgren sa...

JAG KOMMER !!!
Sätt på massor av te och vila öronen, vi har ju en del att ta igen ;-)

Therese sa...

Oj oj så fint med tavlan på plats!!!! Å stackars E, krupp är inte roligt... Fy! Luran har haft det ett par ggr, men är ett år sedan sist nu, så vi hoppas det är "borta" nu. I dag väntar promenad med barnen, vi ska kika på en utförsäljning, så håll tummarna att jag kan fynda lite ;-) KRAM goa du!

carola sa...

åh så fint det blev.
Var har du beställt dina ifrån.
Har kort som ligger jag med som ska fixas men du vet....

Va jobbigt med krupp, nisse hade ett rejält anfall som liten..Falsk krupp men ändå, huh.
Hoppas ni kryar på er

Linda sa...

Stackars lille E, hoppas det är som du säger och att han får en bra dag på dagis.

så fint det blev med den nya tavlan, älskar svartvita foton, var beställer du dina canvastavlor?

Ha en bra dag och hoppas inte magkatarren ska görs sig påminde allt för mycket, Kramar

Frida-FantastiskaMamman sa...

Usch fört magkatarr, jag har det också lite till och från och det är INTE kul...
Underbara kort, de passar super över bänken...
Kramar<3

Therese sa...

Hoppas du får en mysig kväll med din vän Mia! Jag har haft en toppen dag med min vän på lunch och sedan svägerskan på besök :-) Dessutom har jag fått ett fint kreativt erbjudande, men det är ännu lite hemligt, men så snart det är officiellt så ska jag skriva mer om det i bloggen! Känns i af jätte skoj :-D KRAM

Amanda sa...

Låter otrevligt med både krupp och magkatarr. jag har varit förskonad från bägge.
Hoppas det inte var någon förkylning på ingång och att det onda i magen försvinner snart igen.

isa sa...

Men vilken toppen ide och så härliga bilder att göra tavlor av och så fint med tavlan på plats!!!! Å stackars lilla E, krupp är inte roligt...Kram

HUSnrNIO sa...

Usch! Jag tror att jag också har börjat känna av magkatarr. Något som jag är totaly obekant med. Hoppas ditt ger med sig snart. Det kan ju göra hiskeligt ont:( Superfint blev det med nya tavlan=) Gillar dina skåp och arr mkt! Ha en trevlig kväll.

Caroline sa...

Usch, krupp kan jag inte mycket om men har hört så läskiga historier om det, hoppas han är bättre! Magkatarr trodde jag att jag hade på gång för ett tag sen, inte roligt på något sätt. Hoppas det inte utvecklar sig vidare för dig!

Det blev himla fint med tavlorna!! Ha en fin kväll! Kram