torsdag 24 februari 2011

Funderingar angående hallen

Istället för lampan som jag hade på förra bilden (som jag hade tänkt sätta upp på en hylla) ställde jag istället mitt nyaste ljushus på golvet och satte en glödlampa i den.



Problemet är att den inte ger så mycket ljus så långt ner på golvet. Glenn tyckte vi skulle sätta ljushuset uppe på en hylla men jag tycker ett sånt stort hus gör sig bäst på golvet. Min fundering var då att sätta en vägglampa på den väggsnutten som är in mot köket (inte den med väggordet på utan den till vänster). Funderade kanske på en sån här


Vad tycker du? Glenn tycker det blir lampa på lampa. Å andra sidan behöver vi kanske inte så mycket ljus, vi har ju såklart taklampor när vi behöver ha det riktigt ljust.

Sen funderar jag på det här med hylla. Tanken var ju att sätta en hylla för att ha en lampa på och lite pynt, typ en blomma eller så. Då kanske kubhyllan (eller hyllorna eftersom jag funderade på två) blir för mycket??


Ska jag kanske hellre bara satsa på en tavellist och sätta några ljuslyktor på den? Jag är ju mer för det avskalade...

Så spåna på nu! Ge mig lite hjälp här! Ikeabesöket är tänkt att ske på söndag!

Kram och KÄRLEK!

5 kommentarer:

Therese sa...

Åhh vilken fin synundersökningslampa, den gillade jag skarpt!!! Men alla dina idéer låter bra, är övertygad om att du med din goda smak får till det perfekt!!! Å ang hemska hemmakläder är min fasa att Rickard Sjöberg ska knacka på med ett TV team en sådan dag då man är riktigt gräslig *skratt* Ha en fin kväll <3 KRAM

Anonym sa...

Hej.. Jag måste nog hålla med Glenn. Jag tycker att det blir för mkt med den där vägglampan ihop med väggordet. OM du ska ha huslampan där tycker jag att du ska satsa på hyllan och slänga bort stolen. Upp med huset. Fast nu har jag ju bara sett hörnet. Vet inte hur helheten ser ut.. Lycka till:)
Kram Jenny
www.janethepain.se

Linda sa...

Jag hade nog satsat på en tavellist, vet inte varför men nä, den lampan känns lite för mycket för min smak.
Ha det gott, Kramar

Familjen Ahlgren sa...

Hade haft ljushuset på golvet och sen satsat på antingen väggljusstakar mot köket eller hängande lyktor från taket. Inga hyllor!
Måste du ha lampa alls? Tror det är snyggare med ett ljus i huset oxå...

www.frusofie.se sa...

Vad fint ni har det, smart med gldlampan i ljushuset!!