torsdag 10 februari 2011

Eländet fortsätter

Igår klagade Elliot på att han hade något i örat (samma öra han hade ont i häromkvällen). När jag försiktigt petade i örat med en tops så var det blodblandat var. Stackars liten, antagligen gick trumhinnan sönder häromkvällen när han hade så ont. Imorse vaknade han med 39,8 grader. Nu väntar jag på att vårdcentralen ska ringa upp. Jag vet inte om de gör något om det nu är så att trumhinnan redan har spruckit. Tuva har fortfarande feber, dock inte så hög men ändå feber. Det piper och rosslar om henne när hon andas så jag vill att en läkare tittar på henne också.

Jag är täppt i näsan, har ont i huvudet men mest är jag TRÖTT. Imorgon måste jag till jobbet så imorgon får Glenn vara hemma med barnen.

Idag är Skrållan hos veterinären och blir kastrerad. Hoppas att det går bra för vår lilla tuss.



Jag har tyvärr inget roligt att dela med mig av. Får återkomma.

Önskar dig en fin torsdag, hoppas ni är friska!

Kram och kärlek

11 kommentarer:

Mette sa...

Älskade Tina,

Hoppas de små trollen mår bra snart! Jag lider med dig/er.

Jag längtar så till ni kommer upp! Då ska vi kramas...

Älskar dig!
Puss och kärlek

carola sa...

nämen åh, inget skönt med öroninflammation..
Nils och agnes hade båda dubbelsidig samtidigt, du kan förstå vilka nätter vi hade:).

I morgon ska jag med dotterns katt till vet, han ska bli av med sina juveler:)

Kram och krya på er....

Familjen Ahlgren sa...

Krya på er gumman och hör av er om ni behöver hjälp med något <3

Kerstin sa...

Masse klemmer og gode vibber sendes dere.
xxx

HUSnrNIO sa...

Usch så jobbigt. Att ha ont i öronen kan ju göra så hiskeligt ont! Sist W hade det låg hon bara och skrek och grät av smärta och inte hjälpte smärtstillande heller:( Hoppas de kommer med ngt bra förslag på vårdcentralen! KRYA på er! Tävlingen om en personlig & valfri tavla utav mig avgjord.
Vinnaren presenteras i bloggen nu om du vill kika. Ha en trevlig fredag & Tack för att du var med och tävlade :-)

Jannike sa...

Stackars er, önskar jag var närmare. Skickar tusen pussar o kramar

Therese sa...

Men älskade vän, nu har ni det bra eländigt :-/ Fy, stackare. Håller tummarna att ni ska bli friska fort, är så olustigt när barnen är sjuka! Här har vi noll tid framför datorn, i går var jag och lärde mig lite nytt i en blomsterbutik och i dag ska vi förbereda inför Lurans födelsedag. Önskar dig en fin dag trots allt... KRAM goa du!

Maria sa...

Styrkekramar!!!

Linda sa...

Men fy så med sjukdomar som drar in över er, hoppas dom snart beger sig av igen.
Jobbigt då barnen är sjuka och man själv dessutom känner sig krasslig.
Massor med kramar

Therese sa...

Ja jag fick fria händer att plocka ihop saker och arrangemang, jätte kul! Men behövde hjälp av duktiga kristina för att få till det ;-) Och den röda jumbomuggen och hjärtan på tråd i hjärtformad kruka hade hon gjort, men det andra hade jag ett finger med i att göra! SÅÅÅÅ skoj, var en gammal dröm att få testa floristyrket ;-) KRAM till er alla <3

Mamma Russin sa...

hej gumman..
men fyy vilken otur ni har med sjukdomar nu.. hoppas det snart blir bättre kära du...
vilken ursöt liten kisse ni har..:) supersöt.. :)

krya på er nu, kramrkam