lördag 5 februari 2011

Bula

Igår när jag precis hade plockat upp barnen ur badkaret höll de på att busa med varandra. Jag vet inte riktigt vad som hände men jag tror att Elliot stod på knä på golvet och så skulle han ducka för Tuva men han missbedömde avståndet för han dunkade huvudet rakt ner i golvet. Det blev en rejäl smäll och en rejäl bula också. Oj vad han skrek min lilla prins. Vi la på kallt men bulan bara växte och växte. När han hade lugnat ner sig gick vi och satte oss och tittade på tv och fortsatte att hålla kallt på bulan och efter en stund så började den gå ner igen. Idag syns den fortfarande men inte alls lika mycket.

Har vägdag idag och förra veckan gick jag ner -0,4 och idag bara -0,2 Nu gäller det att ta fram motivationen och försöka lägga in en stöt. När man får såna resultat är det så lätt att man tappar lusten. Får nog börja bli lite mer nogrann med måtten på det jag äter plus att jag måste försöka få in lite motion också.

Nu sitter barnen och jag framför tvn. Om en halvtimme är det dags att gå upp och göra iordning frukost. Klockan nio är det boll och lek. Sen får vi se vad vi hittar på. Tror att det blir lite fix och röj här hemma. Om jag orkar ska jag ta en sväng med dammsugaren och moppen så att det är gjort. Ikväll ska Glenn och jag hem till ett par vänner på 30-årskalas. Faster Milla kommer och passar barnen.

Önskar dig en fin lördag!

Kram och KÄRLEK

5 kommentarer:

Mamma Russin sa...

hej söta..

grattis till ditt minus.. :) ett minus är ett minus..:)

stackars lillkillen som slog sig.. :(

Jag äter redan tabletter vid min mens.. Cyklo-F, skulle inte kunna resa mig upp alls utan dom tyvärr.. Denna mens flod började efter att stina föddes, hon blir ju 3 nu till sommaren så jag antar jjag får leva med flod varje månad.. :(

Tack för alla dina gullig kommentarer, jag blir så glad över var av dom..:)

stora kramar och trevlig lördag..

föresten.. ska du på mammablogg galan ?

Anonym sa...

Hej, vill bara uppmana dig till att fortsätta kämpa! Det är jobbigt när man försöker och det inte händer så mycket men tänk på att mycket beror på vad du ätit/druckit senaste dygnet innan vägning. Viss mat binder mer vatten i kroppen än annan, vilket kan lägga på mängder med hekton. Dessutom sker viktminskningen ofta i etapper då det kan stå alldeles still i flera veckor för att du sedan tappar 2kg på nästa. Ge inte upp, se till att ta mått på kroppen också och väg dig helst på morgonen då du inte ätit/druckit något på minst 12 timmar. Hoppas du inte ger upp nu, det är jag själv allt för van vid att göra och sen ångrar jag mig varje gång eftersom jag ofta går upp de 2-6kg jag faktiskt lyckats gå ner. GE INTE UPP!!

Therese sa...

Ett minus är alltid ett minus!!! Så var glad <3 Och njut av en trevlig kväll på kalaset! Här hade vi en orolig natt, nattskräck :-/ Men nu är här full fart! MASSA KRAMAR FINA DU <3

Linda sa...

Stackars lille Elliot, bulor i huvudet blir ju alltid gigantiska på nolltid. kommer ihåg jag hade ett dagbarn som ramlade ner för våran stentrappa och jag ljuger inte om bulan stod ut 5 cm från huvudet på stackaren:(

Ett minus är alltid ett minus, men jag vet ju själv hur frustrerande det är då man kämpar ocfh får ett sånt litet minus när man tycker det borde blivit bra mycket större. Men ja det är väl bara att kämpa på, jag gruvar mig inför måndagens vägning, det kommer gå åt skogen:(

Ang mammagalan så visst är det lite dyrt men man får ju ganska mycket för pengarna och jag ser framför allt mycket fram emot att få träffa alla härliga bloggare, tycker absolut du ska fundera på det.
Kramar

Mette sa...

Älskade svägerska, ge inte upp!
Jag om någon vet hur det är att vara viktväktare. Ibland står man still för att sen plötsligt se massor av minus på vågen.
Min VV-coach sa något som jag fortfarande lever efter; OM du blir sugen på något, UNNA dig det då, annars står man inte ut!
Jag tror på dig, du kommer klara det här! GE INTE UPP!!!

Älskar dig!
Puss och kärlek