måndag 7 februari 2011

Astma

Idag är pappa och Tuva hemma. Tuva har sin hemska astmahosta och lite, lite feber. Så hon är hemma och vilar upp sig idag så får vi se hur hon är imorgon. Hoppas hon kryar på sig snabbt lilla skruttan. Jag körde Elliot till dagis imorse. Först ville han vara hemma han oxå men efter en stunds övertalning så gick han med på att åka till dagis och väl där så var det ju toppen! Vet att det är några andra tvillingmammor som läser här, hur gör ni när den ena är sjuk? Skickar ni den andra till dagis då?

Igår hade vi som sagt en playdate på förmiddagen och det var full rulle med fem barn i huset. Efter lunch och lite fix hjälpte mamma Fredde med bokföringen. När vi var färdiga med det tog jag och barnen en promenad. Vi gick och matade ankorna och sen gick vi till en lekplats och lekte. Pappa stannade hemma och hade killsnack med Fredde.

Helgen avslutades som planerat med en brasa och en film. Jag har känt mig så trött de sista dagarna. Känner mig liksom matt och orkeslös. Allt jag ska göra om det så bara är att ta en dusch känns som ett stort projekt. Det är så skönt att få krypa upp i soffan på kvällen när barnen har somnat. Jag längtar efter sol och värme, då kanske man får lite mer energi.

Önskar dig en fin måndag fina Du!

Kram och kärlek!

7 kommentarer:

Therese sa...

Stackars lilla Tuva, hoppas hon kryar på sig snabbt!!! I dag har vi lämnat in bildne, så får se vad det kalaset går på innan jag tar tag i sovrummet, för nu vill jag verkligen börja renovera där!!! Nu väntar dagis och en promenad för oss, massa kramar till dig <3

Maria sa...

Stackars Tuva. Hoppas att hon piggar på sig snart. Jag är ju inte tvillingmamma, men iaf 2-barnsmamma och jag har alltid haft båda hemma när den ena varit sjuk. Nu när Pontus går i skolan kan jag ju inte ha honom hemma när Isa är sjuk och han är jättearg över det varje gång Isa är sjuk :-). Jag har alltid känt att det kan vara mysigt för den andre att bara få en vilodag och för mig är det skönt att inte behöva gå upp för att lämna det andra barnet.
Kram!

Familjen Ahlgren sa...

Styrkekramar kommer här i massor <3
Hoppas Tuva kryar på sig snabbt!

Therese sa...

Dessa bilar, tänk om de gick på luft och ingen försäkring krävde och dessutom aldrig gick sönder?!? Oj så rika vi skulle vara ;-) KRAM

Linda sa...

Stackars Tuva, hoppas hon kryar på sig snabbt.
Nu är våra barn väldigt sällan sjuka (peppar peppar) men de få gånger någon varit sjuk har oftast de andra 3 gått till skola/dagis.
Dels för att dom ska få leka av sig men framför allt för att den som är sjuk ska få vila upp sig och ha mamma eller pappa i fred.
Kramkram

HUSnrNIO sa...

Tack kära du. Låter som ni har det jobbigt också:( Hoppas Tuva kryar på sig. Kram

Therese sa...

Kl 13.00 är ni SÅ välkomna ;-)