torsdag 27 januari 2011

Utvecklingsfas

Hörde av en kompis häromdagen att hon hade läst följande: att leva ihop med en 3-4 åring är som att leva med en psykopat! Jag lever med två! Nej så illa är det självklart INTE men just nu är båda barnen inne i någon jobbig fas igen. Fast jag undrar om det inte är så att Tuva egentligen bara hänger på Elliot för att vi inte ska glömma henne. Elliot tar och har alltid tagit väldigt mycket plats. Han är väldigt känslosam och visar det tydligt med gråt, skrik, kramar, pussar. Tuva däremot är mer laidback. Men just nu är Elliot inne i en period där det är extra mycket känslostormar och det känns lite som om Tuva hänger på för att hon också ska få uppmärksamhet. Glenn och jag pratar mycket om det här och vi säger att det måste vara jobbigt för dem själva. Vi brukar försöka (det är inte alltid det går) hålla oss lugna och prata lugnt med dem och bara ge dem massor med kärlek. Det är inte lätt att vara förälder alla gånger men samtidigt så är det ju så underbart.

Igår fick en mycket god vän till mig en lite pojke. Tyvärr så mår han inte så bra, han ligger på barnavdelningen och får hjälp att andas. Jag vet inte så mycket mer än så då jag bara har fått ett sms. Men mina varmaste tankar går till familjen idag. Jag håller tummarna för att allt kommer att ordna sig. De har redan gått igenom alldeles för mycket och förlorat ett barn.

Kram och KÄRLEK

7 kommentarer:

Therese sa...

Jag ber en bön för dina vänners barn <3
Har haft en bra natt, bägge barnen har sovit, men har legat vaken mellan ett å halv fem av vana... å hade många tankar som snurrade, ideer och projekt som jag skulle vilja genomföra *ler* En kreativ natt mao. Stor kram hjärtat!

Frida-FantastiskaMamman sa...

Att vara förälder är INTE lätt alla ggr, men som du skriver så är det ändå mer underbart än jobbigt att vara mamma..

Kramisar<3

Therese sa...

Ja en vän och en kopp kaffe hade suttit fint nu, attans att vi bor så långt ifrån varandra <3

Linda sa...

Ja med tvillingar blir det alltid dubbelt upp, både av det roliga och det jobbiga:)
Jag upplever också att Elliot hänger på alexander, Elliot är mycket lugnar och tar inte alls lika stor plats som Alexander så han försöker sig liksom på att vara som honom och ibland blir det inte riktigt bra då:)
Önskar dig en bra fortsättning på dagen, Kram

carola sa...

Inte lätt med tvillingar alla gånger:) fast underbart eller hur.
Jag brukar försöka åka iväg med en i taget, få lite egentid.
Här har det också varit nisse som krävt uppmärksamheten, nu är det dock så att Agnes kör över honom totalt.
Stor kram till dig

Frida-FantastiskaMamman sa...

Kram till era vänners lilla pojke!
Hoppas att du haft en fin torsdag..
Kram

Frida-FantastiskaMamman sa...

Kikat runt och nu lagt till dig på min bloglovin, så ni ses vi ofta;)
Kram