söndag 30 januari 2011

Fullspäckad lördag

Börjar med att säga GRATTIS till Johanna och Marcus som fick sin lilla pojke igår.

Gårdagen var som förutsatt hektisk men trevlig. Jag städade av här i en rasande fart medans Glenn och barnen var på Boll och lek. Direkt när de kom hem åkte vi in till stan och gjorde av med några tusenlappar på en ny tvättmaskin. Sen åkte vi hem och duschade och fixade fika inför Me&I partyt. Barnen fick välja varsin tröja som snälla mormor ska betala och så fick de välja varsitt plagg ifrån oss.



Elliot valde dessa två tröjor.



Tuva valde detta. Bilderna är lånade från Me&I.

Ni ser att de har valt matchande tröjor med elefanter va? Jag hade nog valt något annat, det fanns mycket fint framförallt till Tuva men det blir ju så dyrt. Vi bestämde att vi ska ha ett party i början på april också så jag hoppas att det finns en hel del kvar då.

När alla hade gått var det bara att röja undan och laga middag. Dagen avslutades med en brasa och en film.

Idag har vi inga andra planer än att Glenns syster och hennes man ska komma hit på en fika mitt på dagen. Johanna och Marcus kommer nog hem med sitt lilla nytillskott idag och kanske, kanske får vi åka och säga hej till dem om de orkar.

Kram och KÄRLEK

5 kommentarer:

HUSnrNIO sa...

KUl att få välja ju och snällt av mormor=) Ha en härlig söndag! (och jag kommer gärna på middag;) )

Therese sa...

Men blev nått kans, och jag som hade litat ner en rejäl kommentar... Trist. Men jag skrev iaf att Tuvas röda tröja var jätte fin, gjorde mig knäsvag av habegär ;-9 Får se om de finns någon återförsäljare här med så jag kan köpa en till Luran. Annars har vi en lugn söndagsmorgon, just druckit kaffe, maken är ute å sparkar med vovven, barnen leker och jag tar en bloggrunda... Njut av dagen vännen! KRAM <3

Therese sa...

Nej inte vit, snarare grå elelr blå http://shop.meandi.se/BizPart.aspx?tabId=4&prod=5840&catId=81
tyckte den var fin. Men ska avvakta till månadens alla räkningar är betalda innan jag shoppar loss ;-) KRAM

Frida-FantastiskaMamman sa...

Mormor är bra att ha ;)

Men åh vad härligt med en brasa....vi hade en i vårt förra hus och den var flitigt använda!!
Kramar<3

Linda sa...

Jättefina tröjor dom hade valt, har själv inte varit in och kikat på den nya kollektionen men det ser ju absolut lovande ut.
Hoppas ni haft en lugn och skön söndag, Kramar